13 juni 2019

Het lijkt erop dat het probleem van niet op tijd beginnen is opgelost. Om 10 voor half acht heeft de judogroep de zaal  al keurig verlaten. We kunnen op tijd starten.

Nienke heeft geen inzingnummer voorbereid, dus meteen aan de slag met een nieuw nummer. Het is een pittige van Katy Perry, Firework. Wel heel verfrissend. Dit is een van de nieuwe liedjes die de muziekcommissie heeft gekozen als nieuw repertoire uit wat de koorleden hebben ingestuurd.

De sopranen moeten bij het refrein van Firework flink belten. Voor degenen die niet weten wat dat is, kort samengevat: heel hard en hoog zingen. Aangezien we dat binnen het koor niet gewend zijn, moet je voor jezelf én een drempel over, maar ook de techniek kennen. We kijken hoever we komen. Het arrangement is nog niet af, wellicht volgende week. Benieuwd naar het eindresultaat.

In de pauze zijn er twee stemtesten van moeder en dochter. Eerst Annelie, de moeder, dan Eline, de dochter. Het gaat prima. Twee blije gezichten komen de koffieruimte binnen. Annelie treedt toe tot de sopranen en Eline tot de mezzo’s. Fantastisch, twee mooie stemmen erbij.

Welkom Annelie en Eline bij het Zwingkoor!

Na de pauze zingen we nog wat nummers door en dan zit het er weer op.