2 juni 2022

Een spannende avond. De vuurdoop voor Jorn onze nieuwe dirigent.

Een nieuw hoofdstuk voor ons koor. We hebben er alle vertrouwen in, Jorn heeft kennis van zaken en het is ook nog eens een leuk en aimabel type. Nou, hoe fijn is dat! We hebben het weer getroffen met ons koor.

Dus, daar gaan we dan. De inzingoefeningen, die zijn gericht op het op toon blijven. Jorn laat ons hiervoor allerlei verschillende melodieën zingen. Dit gaat samen met de dynamiek steeds een terugkerend onderwerp worden. Top!

Het is nog twee weken voor het optreden bij Amusing Hengelo, daar zingen we zes nummers. Vanavond zetten we de puntjes op de i. Het gaat goed, tot Havana. Er is een onduidelijkheidje bij maat 58. Welke dynamiek hoort bij de ‘ah-tjes’? Met z’n allen knallen of meer ingetogen? Jeannette brengt uitkomst. ‘Ik heb hier staan aanzwellen en dynamisch’. Hilariteit alom, ieder heeft haar eigen gedachten hierbij. Jorn gaat voor ‘mysterieus dynamisch’. Nou, daar komt ie dan… nieuwe poging. Oké, niet slecht, eigenlijk best goed. Die houden we erin.

In de pauze is er een traktatie van Nanda die jarig is geweest. Voor we beginnen met deel twee van de repetitie zingen we voor haar het lang zal ze leven.
Dan herhalen we de nummers voor Amusing nog een keer.

De repetitie sluiten we altijd af met een of een paar verzoeknummers, afhankelijk hoeveel tijd er nog over is. De jarige mag altijd als eerste kiezen diegene. Nanda bladert door de map. Ze is nog niet zo lang bij het koor en kent nog niet alle nummers. Het is moeilijk, maar uiteindelijk wordt het Summertime. Die hebben we lang niet meer gezongen, maar klinkt verrassend goed. Leuk!

De avond zit erop. Jorn, het ging top, dank je wel. We hopen dat je het heel erg naar je zin gaat krijgen bij ons.

Tiny was er vanavond en dat betekent een ‘na-zit’ met een wijntje. Dat gaat niet lukken vanavond, maar voor volgende week staat de afspraak genoteerd. Gezellig!

Fijn weekend allemaal!