11 april 2024

Frits komt met Simone binnen en we beginnen gelijk maar eens met het “Almelo Lied”.
Dit gaan we zingen aan het begin en eind van ons optreden in de kerk met 2 verschillende mannenkoren.
Alleen het 1e couplet + refrein wordt samen met Het Almeloos Christelijk Mannenkoor en het Almeloos Mannenkoor gezongen.
Moeilijk is het niet, dus geen zorgen.
We zingen ons repertoire verder en Simone begeleidt ons op gitaar, piano, zingt lekker mee af en toe.
Het klinkt eigenlijk best goed en Frits is over de meeste nummers tevreden. Alleen “Ligth My Fire” en “Something Inside”,
daar wordt nog een beetje aan gesleuteld, maar komt goed voor 20 april.
Thea is jarig geweest en trakteert op kokosmakronen, natuurlijk wordt er gezongen.
Frits weet nu hoe het werkt bij ons. We nemen eigenlijk het hele repertoire door en dan valt Simone iets op.
Karen en Gerda moeten even voorkomen en laten zien hoe een goede O gemaakt wordt, zodat de klank goed overkomt.
Hilarisch hoe iedereen naar ze kijkt, prettig vinden ze het niet, zoals te zien op hun gezichten, maar het helpt wel!

Tini komt na vier nummers naar voren en doet haar aankondiging, zoals ze Zaterdag 20-04 ook zal doen,
dat is haar wel toevertrouwd.
Zo klinkt het erg leuk en net echt! We weten dat Frits dirigeert en piano speelt, Jorn ook piano speelt en Simone verschillende
instrumenten zal bespelen en zijn heel nieuwsgierig hoe het zal kinken met de saxofoon. We hebben regelmatig met een band opgetreden, maar nog nooit met een saxofoon erbij. Dus zaterdag a.s. zullen we horen hoe dat klinkt…

Frits heeft app-contact gehad met Jorn en we hopen dat hij er zaterdag ook bij is, anders in de kerk bij de generale.
We zijn ook best nieuwsgierig hoe hij het gehad heeft, tijdens de bijna 5 maanden afwezigheid. Zal weer wennen zijn ?
We gaan er met zijn allen voor om er iets moois van te maken, met koren die allemaal hetzelfde willen,
een geweldige middag in Almelo, waar Almelose koren van zich laten horen.

Goed weekend en voor velen tot a.s. zaterdag.