17 oktober 2024

Langzaam loopt de  Driehoek vol zangeressen. Bij de kassa voor koffiemunten staan drie aspirant leden. Vorige week waren zij voor het eerst
om te luisteren en kijken of ons koor bij hen past.  Zo werkt dat, 3 weken komen luisteren en als je bij ons wilt blijven, volgt een stemtest om
te horen bij welke groep de stem past. We hebben 4 keuzes, Sopranen, Mezzo’s , 1e Alten en 2e Alten.
De nieuwe dames bij de koffiekassa vragen om 5 munten, er wordt gevraagd of ze dus blijven. Volmondig zeggen ze ja, ons koor zit in de lift!

Jorn neemt “Fix You” met ons door voor de nodige verbeteringen. Groep voor groep en dan hoor je toch verschil na het opnieuw oefenen.
Velen moeten het van muzikaal gehoor hebben, omdat niet iedereen noten kan lezen. Daarom zijn de inzing-versies zo fijn op de website.
Iedere stem kan daar geoefend, gedownload of geluisterd worden op de eigen stem en tekst.

In de pauze wordt door 2 leden, die jarig zijn geweest, Irma en Christine getrakteerd. Lekker koffie met iets erbij …
Er is ook een stemtest en we krijgen er een nieuwe sopraan bij. Femke gaat de sopranen versterken, dit is erg fijn voor deze groep.
Na de pauze wordt voor jarigen gezongen, voor nieuwe leden is dit natuurlijk de 1e keer, maar ze zingen luid mee.
De jarigen kiezen een nummer en daarna nemen we “even” Kerstnummer door,  “Joy to the world” en “Silent Night”.
Wel merken we dat de “Kerstsfeer” er nog niet helemaal in zit, maar ja wat wil je, het is half oktober.
We hebben een Kerstrepertoire en dit jaar worden er geen nieuwe kerstliedjes meer aangeleerd, vorig jaar vier nieuwe en bijna geen optredens gehad,
dus nu even niet. Die van vorig jaar flink opfrissen! De “Kerststemming” komt straks vanzelf.

Als we naar huis gaan, horen we dat er nog 2 stemtesten worden afgenomen. Wij gaan naar huis en weten niet wat hier uit komt.
Maar vanmorgen via de app: Bij de mezzo’s wordt dit Nel, bij de 2e alten Rian. Welkom Femke, Nel en Rian bij het Zwingkoor !

Voor volgende week heeft Jorn doorgegeven wat we in ieder geval gaan doornemen voor Kerst.
Beide versies van “Merry Christmas Everyone”. Ook waar nog aan geknutseld gaat worden in het repertoire, fijn dit voor donderdag te weten.