20 juli 2023: afsluiting koorseizoen 2022/2023

Geen repetitie vanavond, maar een informele afsluiting van het koorseizoen 2022/2023. Een gezellige avond die traditioneel bij een van de koorleden thuis wordt gehouden. Vanavond komen we samen bij Tiny. Helaas zijn we niet voltallig omdat er al een paar leden op vakantie zijn.

Ook is de traditie dat iedereen wat lekkers meeneemt, hartig of zoet, alles is goed. In een mum van tijd staat de eettafel vol met lekkernijen, teveel om op te noemen. Het ziet er prachtig en feestelijk uit, er is zoveel werk van gemaakt. Top! Duidelijk geen Amerikaanse fuif waar iedereen ook iets meeneemt, maar dan was het vaak een zak chips.

Het weer is heerlijk en we zitten allemaal in een grote kring buiten op het terras waar we gezellig bijkletsen. Sommigen zijn alweer terug van vakantie, maar de meesten moeten nog gaan. Jorn heeft zijn gitaar meegebracht, wat een leuk idee! Toch nog een repetitie, maar dan een informele.

Als we allemaal binnen zijn, neemt onze voorzitter Tini het woord. Ze richt zich tot andere Tiny en bedankt haar dat we vanavond bij haar mogen thuis zijn en er wordt een mooi boeket bloemen en een fles wijn overhandigd. Tiny is er zichtbaar blij mee en geeft aan dat zij het ook heel leuk dat wij er zijn.

We zitten met elkaar te keuvelen onder het genot van een hapje en een drankje als daar ineens Greet en Annika verschijnen. Greet komt op als Lee Towers, heeft een gouden microfoon in haar hand. Ze kondigt aan dat we ook vanavond aan het ‘werk’ moeten. Er is een pubquiz voorbereid. In de coronatijd hebben we dat ook een keer via zoom gespeeld met Maarten Nijenhuis als presentator. Dat is zo goed ontvangen dat we nu in de herhaling gaan maar dan fysiek bij elkaar. Wat leuk bedacht!

Greet en Annika hebben het professioneel aangepakt. We worden in groepen ingedeeld met de volgende namen: de Classy Jazzy, Les Quizerables, Niet Normaal, Hot Shots en de Dangerous Diva’s. Er volgen verschillende ronden. Halverwege het spel betrekt de lucht en vallen de eerste druppels. Het is niet noemenswaardig en we blijven rustig zitten, totdat het echt gaat regenen en we toch genoodzaakt zijn om naar binnen gaan. We verdelen ons over de woonkamer zodat we met ons eigen groepje kunnen overleggen zonder dat de concurrentie mee kan luisteren. De stemming zit er goed in en er het spel wordt serieus gespeeld. Toch zitten er een aantal te muiten, want regelmatig worden antwoorden geroepen die zogenaamd goed zouden zijn, maar knetterfout zijn. Ondertussen wordt er natuurlijk ook gegeten en gedronken. Greet en Annika leiden ons strak door de pubquiz als professionele presentatoren. Als alle formulieren zijn ingeleverd worden de winnaars bekend gemaakt. Dat zijn Christine, Diny, Richt en Henriët oftewel De Dangerous Diva’s. Dat hadden we kunnen weten, de naam zegt al alles!
Het was ontzettend leuk en we zijn weer wat wijzer geworden door alle vragen die zijn gesteld. Waarvan Greet bij iedere ronde aangaf: ‘het zijn heel simpele vragen’. Nou, wel veel, maar niet alle.

Het is tijd voor de muzikale intermezzo. Jorn pakt zijn gitaar en zet een nummer in Dust In The Wind. Het blijkt het lievelingslied van Jeannette want ze zingt het helemaal mee. Er volgen nog meer nummers. We weten Jorn te verrassen met een lied dat hij niet kent, The Streets Of London. Dat is voor de meeste koorleden een klassieker en we zingen uit volle borst. Na deze jamsessie komen we toch op ons eigen repertoire terecht waar natuurlijk een van de favorieten Fix You niet mag ontbreken.

Al met met was het een zeer geslaagde avond. Heel veel dank aan Tiny voor de gastvrijheid, aan Greet en Annika voor de pubquiz, Jorn voor zijn gitaarspel en de koorleden voor alle meegebrachte lekkernijen.

We gaan er een tijdje tussenuit om te genieten van de zomerperiode. Het was een mooi koorjaar met natuurlijk als hoogtepunt ons 30-jarig jubileumconcert op 1 april in een uitverkocht Hof88.

We starten weer op donderdag 31 augustus, 19.45 uur in de Driehoek.
Fijne zomer allemaal!