24 april 2024

Na het concert in de kerk van zaterdag 20-04, is dit de avond om terug te blikken en weer vooruit te gaan.
Onze dirigent is terug en we worden eerst op onze “oude” plek gezet, dit ook i.v.m. leden die dit liever hebben.
Voor iemand die bijna 5 maand de Caribische zee heeft bevaren, is hij niet erg bruin, dus geen “echte” vakantie gehad.
Dan evalueren we de maanden dat hij weg was. Jorn is het eens met het feit dat we minder moeten praten bij uitleg
of het zingen van de andere partijen. Eigenlijk is iedereen het daar mee eens, maar deze avond mogen we lekker
door elkaar en met elkaar praten. We zijn tevreden wat we hebben neergezet zaterdag. Nu verder waar we gebleven waren.
We besluiten wel, samen met Jorn, 2 nummers uit het concert in ons repertoire te houden.
“Say Something” en “Baby What You Want” worden erin opgenomen. “Light My Fire” wordt er voorlopig uitgehaald.

Dan zingen we de “inzinger”, die we leerden van Jorn voor hij wegging. Gelukkig blijft er veel hangen en ging niet zo gek.
Andere nummers hebben meer aandacht nodig, maar we hebben enkelen ook zo lang niet meer gezongen.
Eerst Kerstconcert, met de aandacht daarvoor, daarna naar 20 april toewerken met andere dirigent,
dus het “oude” repertoire is een beetje weggezakt, maar dat komt wel weer goed.

Henriët deelt kleurige zakjes snoep uit en vertelt erbij dat ze jarig is in de vakantie en het dus zo oplost.
Wat een leuk en lekker idee! Na de pauze wordt dus voor haar gezongen, ze mag kiezen wat we gaan zingen
en kiest “Say Something…”. Jorn komt tot de conclusie dat hij veel verjaardagen heeft gemist. Nou, dan mogen die ook
met hun keuze komen. Eigenlijk heel leuk, want je merkt dat er verschil is met wat de één of de ander mooi vindt.
Zo zingen we nu opeens weer “California Dreaming” en dat is lang geleden. Maar is erin gesleten, want het gaat niet slecht. Verschillende keuzes komen voorbij, o.a. “Leun Op Mij” dat bijna altijd zonder fouten en mooi wordt gezongen.
De één vindt het geweldig, de ander niet, maar dat mag ! “Het Dorp” komt voorbij en “Can’t help falling in love”.
Heerlijk gewoon zingen!! Hoe fijn is dat…
Wat gaat deze avond snel en we wensen elkaar dan een fijne vakantie, want 2 Mei is schoolvakantie en 9 Mei Hemelvaartdag.
Dus 2 weken vakantie, zelfs niets te oefenen of in te studeren. Na de vakantie misschien nieuw repertoire?
Dan gaan we er weer voor! Fijne vakantie allemaal..