28 maart 2024

Als de meesten binnen zijn, beginnen we met inzingen. De gym-oefeningen laten we al een poosje zijn voor wat het is.
Toch missen enkelen het losmaken van armen, benen en hoofd af en toe. We zingen eerst allemaal hetzelfde, dan gaan
we van twee, drie naar vierstemmigheid. Daarna repertoire zingen en proberen we stukjes uit het hoofd te doen.
Twee nummers liggen ons bijzonder goed, “Fix You” en “Say Something”, nieuwsgierig hoe dit in de kerk klinkt.
Maar ook het uptempo “Baby What You Want Me” gaat goed. De grote moeilijkheid zit bij nummers die we al goed in
ons hoofd hadden, daar zijn veranderingen in aangebracht en dan moet het eruit wat er inzat. Lastig!

Anita moet even haar muziek pakken en krijgt van Frits een mapje met alleen de repertoire nummers, zegt hij.
Als blijkt dat één nummer er niet in zit, is er even hilariteit. ”Och, ik ken deze wel uit mijn hoofd”, zegt ze. Opgelost!
De meeste nummers gaan steeds beter, al rommelt het af en toe. Maar het komt goed (denken wij) en dat is vaak ook zo.
Tijdens uitvoeringen of concerten zijn we gefocust en dan valt alles op de plek.

Langzaam gaan we naar 20 april, we weten wat het kleding advies is, we weten wat we zingen. Nu er vol voor gaan…
Tini is druk met de mede-organisatie. Als Frits zegt dat we alleen het refrein zingen van het Almelolied, zegt ze dat de mannenkoren daarmee niet akkoord zullen gaan. Volgende week dus ook met 1e couplet + refrein zingen.
Zaterdag 13-04 is er een extra les, waarin ook de saxofonist meespeelt. Het is te hopen dat er dan veel zangeressen zijn,
want anders is het op 20 april de eerste keer dat we daarmee kunnen oefenen.

Frits roept Annika (uit Zweden?) om een stukje voor te zingen. Ze komt voor en gaat naast de piano staan en zegt:
“Ik ben Annika en doe auditie voor…” de rest hoorden we niet meer, omdat iedereen begon te lachen.
Ze doet het prima en de mezzo’s zingen zachtjes met haar mee. Voor ons gevoel, zitten we wel op de goede weg.
WENST IEDEREEN FIJNE PAASDAGEN

Tot volgende week