3 oktober 2024

Het nieuwe koorseizoen is nog maar een paar weken gaande en het is verbazingwekkend hoeveel belangstelling er is van vrouwen die geïnteresseerd zijn en komen kijken, luisteren en meezingen bij onze repetitie. Vorige week was er een stemtest en konden we mezzo Elise verwelkomen. Vandaag zijn er weer twee stemtesten dus hopen we ook weer op een positief resultaat. En er zijn ook nog nieuwe belangstellenden die een paar repetities wel eens willen meemaken.

Ons optreden bij Vrienden van Almelo Live heeft indruk gemaakt, want we horen van een paar aspirant koorleden dat ze ons daar gehoord hebben en dat het hun enthousiast gemaakt heeft. Zo leuk om te horen en dan hebben ze nog niet eens de sfeer binnen de groep meegemaakt van een repetitie. Het is een heel fijn koor, met een enorme saamhorigheid, we steunen elkaar in moeilijke momenten, maar hebben ook plezier samen. En last but nog least hebben we natuurlijk een leuke, jonge toffe dirigent, Jorn!

Maar goed, na de lichamelijke en stemopwarming beginnen we aan het nieuwe nummer Rolling In The Deep van Adele. Deze blogschrijfster was er vorige week niet bij toen er een begin gemaakt is aan dit nummer, maar wow! Wat er nu al staat na twee repetities, dat valt niet tegen. Jorn heeft er weer een mooi arrangement van gemaakt. Die meerstemmigheid maakt het nummer af. Iedereen vindt het leuk om het te zingen, volgens Jorn hebben we allemaal een grote glimlach op ons gezicht. Het geeft ook energie, dit nummer.

Tot aan de pauze gaan we ermee bezig. Dan worden we uit de zaal ‘gejaagd’, want er zijn twee stemtesten te houden en dat kost natuurlijk tijd.
Na een kwartiertje komen de kandidaten, Jorn en twee bestuursleden in de pauzeruimte en laten ons weten dat we Sandra en Petra kunnen verwelkomen als nieuwe koorleden. Zij zullen de 1e alten gaan versterken. Er klinkt applaus.

Na de pauze is er een mededeling van Tini. 15 December is er weer een kerstkorenfestival in de stad en daar doen we aan mee. Ook zal volgend jaar weer een Vrienden van Almelo Live zijn en uiteraard zijn wij dan ook weer van de partij, dus we noteren ook 17 mei 2025 in onze agenda!

Jorn neemt het weer over en vraagt ons het tweede nieuwe nummer I’ll Be Waiting van Cian Ducrot tevoorschijn te halen. Hiervan oefenen we alleen nog maar het refrein. Volgende week meer.
De rest van de repetities zingen we wat nummers uit ons repertoire. Dat is natuurlijk ook leuk voor de nieuwe en potentieel nieuwe leden. Zo doen we Shosholoza, inclusief choreografie. Als we zingen ‘dig, dig, diggin’ in the sun’ doen we alsof we zand staan te scheppen. Dat zorgt altijd voor glimlach op ons gezicht.
En dan zit de repetitie er alweer op. De avond is omgevlogen.
Fijn weekend allen!

1 gedachte over “3 oktober 2024”