13 juli 2023

Het is een heerlijke zomer met veel zon en hoge temperaturen. Zo schijnt ook de zon volop vandaag én in de repetitieruimte. Daarom wordt onze opstelling een kwartslag gedraaid zodat wij niet in de zon hoeven te kijken. Jorn offert zich voor ons op. Wat een topper!

Het is vandaag de generale repetitie voor het optreden van zaterdag bij Krönnenzommer. Jorn houdt zich strak aan een schema. Korte opwarming en dan de nummers van het optreden. Een paar rek en strekoefeningen en als laatst grapt hij: ‘zo, en nu nog allemaal even een been in de nek!’ Lachen natuurlijk, de stemming zit er al meteen goed in. We starten met de inzingoefening Today Is A Wonderful Day en daarna maken we een begin met de setlijst voor zaterdag. Ons openingsnummer is You’ll Know My Name van Guy Sebastian, ook het thema van ons jubileumconcert van afgelopen 1 april.

Zoals gezegd zit de vaart er flink in met af en toe een lolletje, iedereen is een beetje melig/onrustig. Is het van de zon? Is het van de warmte? Is het omdat het bijna vakantie is? Wie het weet mag het zeggen, maar de stemming zit er in ieder geval goed in.
De tijd vliegt, zoals elke week, het is pauze. Daar staat ons een verrassing te wachten. We worden ontvangen met puntijsjes. Een verjaardagstraktatie van Karen, Mona en Carolien. Wat een goed idee! Heel welkom met dit weer. We genieten. Gefeliciteerd dames!

Na de pauze heeft Jorn een mededeling. Hij heeft samen met zijn vriendin een klus aangenomen van december tot maart en zal ons in die periode niet kunnen dirigeren, naar vervanging wordt gezocht.
Iedereen is natuurlijk heel blij voor ze, maar we gaan hem natuurlijk ook heel erg missen en we hopen zeker op vervanging zodat we wel kunnen blijven zingen. Maar ach, komt tijd, komt raad.

Na deze voor ons verrassende mededeling is het nodig om de luchtigheid er weer in te brengen en zet Jorn ‘het lang zullen ze leven’ in. We zijn meteen weer bij de les en de jarigen worden vol overgave toegezongen.
Het verzoeknummer dat gezongen wordt is Wind Of Change. Hoe toepasselijk gekozen met het oog op de mededeling van Jorn.

We gaan verder met onderdelen van de setlijst en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan.
Dit was voorlopig de laatste repetitie in de Driehoek. Volgende week donderdag is de afsluiting van het koorseizoen bij Tiny. Iedereen zorgt voor lekkernijen, hartig of zoet, alles is welkom en we maken er weer een gezellige avond van.
Voor nu: fijn weekend.