6 juli 2023

Ook vanavond zijn we met een klein groepje. Door vakanties, laatste werkvergaderingen en noodzakelijke afspraken is het koor vanavond behoorlijk uitgedund. Gelukkig zijn wel alle stemgroepen vertegenwoordigd.
De sopranen zijn dit keer met z’n tweeën. Evelien en Renate schieten meteen in een undercover rol. Achter hun zonnebrillen verhuizen ze stiekem naar de andere kant van het koor
Na de warming-up gaan we aan de slag met de lastige punten van een aantal nummers. De oh-ons van Just give me a reason herhalen we in een loop, net zo lang tot die er piekfijn in zit.
En met z’n allen storten we ons op het ritme van ” ansicht met herinneringen” uit Het Dorp. Best lastig om de heel eigen stijl van Wim Sonneveld om te zetten voor een koor.
Tussen de nummers is het verrassend stil in de zaal. Niet omdat we het kletsen verleerd zijn hoor! We hebben al maanden last van een irritant gebrom uit de versterker. Alle trucs uit de handleiding hadden we al uitgeprobeerd. Tips van familieleden bekeken. Niets leek te helpen. Bij de firma Huijgens in Hengelo had de technische man binnen 10 minuten het lek boven. In één van de poorten zit een storing. Als we de knop van dat kanaal op 0 zetten is het gebrom weg. Je moet het maar net weten. Voorlopig kunnen we weer zingen zonder afleidend gebrom.
We sluiten de avond af met Can you feel it. Heerlijk uit je dak gaan, dat geeft energie!
We ruimen de spullen op en kletsen nog even na in de zaal.
Volgende week de generale repetitie voor ons optreden in Hellendoorn.