Donderdag 18 april

De laatste donderdag voor het optreden Vrienden van Almelo Live en natuurlijk gaan we alles nu doornemen.
We beginnen met de riedeltjes om de kelen te smeren en gaan daarna met het repertoire bezig, dat gaat best oké…
Jorn komt binnen, onder applaus van ’t koor. Er is een foutje gemaakt, want er was hem niet verteld
dat we (tijdelijk?), op verzoek van Frits, om half acht beginnen. Misschien blijft deze tijd niet, enkelen hebben liever 19.45 i.v.m. werk enz. maar dat horen we nog wel. Tini en Henriët hadden snel nog iets opgehangen om Jorn welkom te heten.
Voor de pauze staan we op onze eigen plek, maar na de pauze staan we zo dicht mogelijk om de piano,
want in de kerk is er maar een ruimte van 3 bij 4,5. Dat wordt dringen…, kunnen we misschien ook stapelen?
Het Mannenkoor moet er ook nog in bij het eerste “Almelo Lied” en bij ‘t laatste nummer komt er ook een koor bij. Mutje vol!!
Voor leden die de tekst nog niet helemaal kennen, is een oplossing gevonden! Anita is tot tekststeun gepromoveerd.
Komisch hoe we in oplossingen denken, niet voor één gat te vangen zijn, hoewel… de meesten zingen toch echt uit het hoofd.

In de pauze vertelt Jorn (in het kort) aan iedereen hoe hij en Willemijn de reis en het werk aan boord van
de cruiseboot ervaren hebben. Het was een hele ervaring met ups, maar ook downs. De herinneringen komen nu pas, het is geen vakantie geweest, dat horen we wel. Ook het eten was niet altijd super en dat zagen wij zelfs, afgevallen. Maar dat hij dit met allemaal met ons deelde was super. Op de vraag of ze het nog eens doen, antwoordde hij eerlijk:
”Niet op deze manier en niet zo lang!” En wij hopen ook, niet te gauw.. Er zullen wel vaker herinneringen worden opgehaald.

Er wordt gewisseld met instrumenten. Frits en Jorn piano, maar ook met Simone gitaar en cajon-drum wordt gewisseld.
Wij zullen zaterdag ons beste beentje voorzetten, hopen op een mooi optreden en hebben daar alle vertrouwen in.
Voor het totale plaatje van Vrienden Van Almelo Live hopen we op succes, zodat het misschien een jaarlijks evenement wordt. We hebben er zin in!

Tot zaterdag